V poslednom čase sa na trhu objavilo množstvo nových koncoviek pre domény. Ako url adresu pre váš web si tak môžete okrem tradičných domén (.com, .org, .eu) vybrať z desiatok nových domén, ako .travel, .bike, .recipes, .pub a iné – je len na vás a vašej fantázii, ako sa s názvom vašej novej domény pohráte.

V súvislosti s týmto typom domén zákazníkov zaujíma to, ako sa k nim stavajú vyhľadávače a či im môžu pomôcť pri vyššom umiestnení vo výsledkoch vyhľadávania.

Je .com lepšia než .ninja?

Čo sa dôležitosti týka, Google nevníma rozdiel medzi tradičnými a novými doménami. Pre pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania je teda jedno, či máte doménu mojafirma.com alebo mojafirma.company

A čo koncovka ako kľúčové slovo? Povedzme, že ste fotograf a rozhodnete sa použiť jednu z tematických domén .photos alebo .photography. Alebo rozbiehate novú kaviareň a chceli by ste použiť koncovku .coffee. Myslíte si, že by Vám to malo pomôcť z hľadiska SEO? Nie je to tak. Aj v tomto prípade Google neprikladá novej doméne vyššiu (ani nižšiu) váhu.

Záver

Použitie nového typu domén je čisto marketingovou záležitosťou. Ak usúdite, že koncovka .coffee, .guru pomôže imidžu alebo zapamätateľnosti vašej url adresy, nebojte sa ju použiť. Z pohľadu SEO si tým určite neuškodíte.