O samoúčelnom zvyšovaní počtu fanúšikov a nevýhodách tohto prístupu sme písali minule. Teraz sa pozrieme na to, ako si zvýšiť počet fanúšikov facebook stránky tak, aby vám to prinieslo aj reálny benefit – zvýšenie počtu zákazníkov a predaja.

1. Požiadajte o like priamo

Najjednoduchším spôsobom, ako zvýšiť počet kvalitných fanúšikov, je osloviť ich priamo. Nebojte sa poslať zákazníkom newsletter, kde im spomeniete vašu facebook stránku, kde môžu sledovať najnovšie informácie o akciách, novinkách, či iné zaujímavosti. Pošlite pozvánku kamarátom, ktorých by vaša stránka mohla zaujať. Je to len pár klikov a nič vás to nestojí.

2. Integrácia s internetovou stránkou

Máte internetovú stránku? Super! Prepojte ju s facebookom. Možností, ako to urobiť je veľa a na samostatný článok, no úplné minimum je mať internetovej stránke odkaz na firemný facebook profil. Ďalšími spôsobmi je pridanie na stránku facebook box (okno s počtom fanúšikov a náhľadom ich profilových fotiek), možnosť „lajkovať“ obsah (produkty, čláknky), či možnosť prihlásiť sa na stránku/e-shop pod facebook účtom (namiesto zdĺhavej registrácie). Všetky tieto možnosti vám priamo či nepriamo môžu zvýšiť počet kvalitných zákazníkov – tých, ktorí prišli na vašu stránku a teda určitým spôsobom prejavili záujem o vaše produkty.

3. Poskytnite výhodu

Poskytnite zákazníkom výhodu za to, že sa stanú vašimi fanúšikmi. Za malý náklad tak získate publikum, ktoré môžete pravidelne oslovovať cez statusy. Výhodou môže byť zľava na produkt, akcia, zahrnutie do súťaže, či technicky náročnejšie riešenia, ako vygenerovanie zľavového kupónu, sprístupnenie časti facebook stránky len po kliknutí na Like (like gate?)

4. Budujte hodnotný obsah a buďte aktívni

Najlepším spôsobom, ako získať verných fanúšikov, je poskytnúť im pridanú hodnotu. Pokiaľ na facebook pravidelne vkladáte zaujímavý obsah, zákazník ma väčšiu tendenciu kliknúť na Like, než keby ste na profile mali len zopár suchých faktov či odkazov na produkty.

Na princípe zaujímavých článkov sú založené celé stránky, ktoré z veľkej časti recyklujú existujúci obsah na internete a vďaka vysokej návštevnosti (pochádzajúcej najmä z facebooku) zarábajú na reklame.

Týmto vás nenavádzame na podobnú cestu – práve naopak. Zdieľaného a opakujúceho sa obsahu je na sociálnych sieťach stále viac a o to dôležitejšie je pre vás vytváranie vlastného obsahu. Samozrejme, občasné zdieľanie zaujimavého obsahu neuškodí, no netreba to preháňať.

5. Facebook reklama

Posledným a veľmi efektívnym spôsobom zvýšenia počtu fanúšikov je reklama na facebooku. Vďaka širokým možnostiam nastavenia cieľovej skupiny (reklamu môžete zobrazovať presne definovanej skupine podľa veku, pohlavia, záujmov, krajiny a pod.) viete osloviť presne to publikum, ktoré potrebujete – to, ktoré má potenciálny záujem o vaše produkty.