Dnes Google spustil aktualizáciu vyhľadávača zvýhodňujúcu stránky, ktoré sú optimalizované pre mobilné zariadenia, a penalizujúcu tie, ktoré nie sú. V súvislosti s týmto updatom vzniklo množstvo otázok, ktoré sme spolu s odpoveďami zhrnuli v tomto článku.

O čo presne ide?

Aby Google ponúkal čo najrelevantnejšie výsledky, pravidelne aktualizuje svoj vyhľadávací algoritmus. V tomto prípade je cieľom zlepšiť užívateľský komfort používateľov smartfónov tým, že im prioritne ukáže stránky, ktoré sú na tento typ zariadení pripravené. Naopak, stránky, ktoré sú vytvorené výlučne pre väčšie obrazovky (laptopy, desktopy), môžu očakávať zníženie rankingu, teda zreteľný pokles pri mobilnom vyhľadávaní.

Ako zistím, či je moja stránka optimalizovaná?

To, či vašu stránku Google vníma ako vhodnú pre mobilné zariadenia, zistíte prostredníctvom tohto jednoduchého nástroja. V ideálnom prípade by výsledok mal vyzerať takto:

Test vhodnosti pre mobilné zariadenia - za jedna

 

Ak vaša stránka testom neprejde, výsledok bude približne takýto:

 

Zmení sa ranking aj pri vyhľadávaní z desktopu / tabletu?

Nie, táto zmena sa dotýka len vyhľadávania z mobilných zariadení, resp. smartfónov. Nemá žiadny vplyv na klasické vyhľadávanie z desktopov, laptopov alebo tabletov.

Čo keď nemám optimalizované len niektoré podstránky?

Google sa v tomto prípade pozerá na jednotlivé stránky vášho webu, nie celú webstránku. Pokiaľ máte optimalizované dôležité stránky (úvodná stránka, produktová stránka, kontakt a pod.), tieto sa budú zobrazovať v mobilnom vyhľadávaní. Naopak, pokiaľ máte na webe niektoré stránky, ktoré nie sú optimalizované pre mobily, vo výsledkoch mobilného vyhľadávania nebudú alebo budú posunuté nižšie.

Stačí, keď mám responzívny dizajn, alebo musím mať aj separátnu mobilnú stránku?

V tomto smere je jedno, či máte mobilnú verziu riešenú cez responzívny dizajn alebo cez samostatné mobilné URL. Google vie rozoznať všetky spôsoby riešenia mobilného webu.

Mám super mobilnú stránku, ale testom neprešla. Čo s tým?

Ak je stránka optimalizovaná a neprejde online testom, najčastejšie to súvisí s blokovaním google robotov. Je možné, že blokujete indexovanie dôležitých súborov, ktoré definujú, či je stránka optimalizovaná pre mobily (CSS, JavaScript). Túto informáciu o blokovaní by ste mali dostať priamo vo výsledkoch testu.

Moja stránka neprešla testom. Je to veľmi zle?

V prípade, že váš web nie je optimalizovaný pre mobilné zariadenia, odporúčame čo najrýchlejšiu nápravu. Inak Vám hrozí, že vás predbehne konkurencia, ktorá takto optimalizovaný web má.

Ako optimalizovať web pre mobily?

Existuje množstvo online zdrojov, ktoré vám pomôžu upraviť web pre mobilné zariadenia, napríklad tento od Google. Najjednoduchšou cestou je však kontaktovať firmu, ktorá vám robila web, alebo firmu, ktorá sa tvorbe a optimalizácii webov venuje.

Na záver

Mať web, ktorý je pripravený pre mobilné zariadenia, dlhodobo odporúčame všetkým zákazníkom. Nielen kvôli lepšej pozícii vo vyhľadávačoch, ale najmä preto, že zákazníkov, ktorí používajú mobily a tablety, stále pribúda. A ak sa váš web či e-shop nedá pohodlne prehliadať na týchto zariadeniach, ľahko sa môže stať, že vaši zákazníci prejdú ku konkurencii, ktorá má mobilný dizajn na webe vyriešený.

V prípade, že si neviete rady, ako ďalej, alebo Vám vaša spoločnosť účtuje horibilné sumy za implementáciu mobilného dizajnu, neváhajte osloviť inú firmu. Vytvorenie responzívneho dizajnu je relatívne jednoduchá záležitosť a dá sa urobiť aj bez toho, aby sa zasiahlo do funkčnosti či vzhľadu stránky.